Klantenservice

Veelgestelde vragen

Wanneer u wenst over te stappen naar Ortel Mobile kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om uw huidige telefoonnummer te behouden. Dit wordt 'nummerbehoud' of 'nummerportabiliteit' genoemd. Het voordeel hiervan is dat u niet al uw kennissen, vrienden en familie hoeft in te lichten over uw nieuwe telefoonnummer. Wanneer u geen gebruik maakt van nummerbehoud dan komt uw huidige telefoonnummer te vervallen. U krijgt dan een nieuw telefoonnummer van Ortel Mobile.

Was dit antwoord nuttig?

Nummerbehoud is altijd aan te vragen wanneer u van een andere operator overstapt en is geheel kosteloos. Het maakt hierbij niet uit of u met een prepaidkaart, abonnement of Sim Only belt. Het is ook mogelijk om uw nummer te behouden als u van een prepaid toestel naar een abonnement gaat of van een abonnement naar prepaid. Nummerbehoud kan vanaf twee maanden voor het aflopen van uw huidige contract worden aangevraagd. Als u een prepaid nummer heeft kan dit op elk moment. Klik hier om online nummerbehoud aan te vragen

Was dit antwoord nuttig?

Tijdens de aanvraag van nummerbehoud kunt u een voorkeursdatum aangeven waarop u wilt dat uw huidige nummer wordt overgezet naar uw nieuwe Sim-kaart. Dit wil niet per definitie zeggen dat het overzetten van uw nummer ook op deze datum zal plaatsvinden. Dit is namelijk afhankelijk van de datum waarop uw abonnement bij uw huidige netwerk afloopt en de voorwaarden van het betreffende netwerk.

Is er geen sprake meer van een opzegtermijn of contractsperiode dan zorgen wij ervoor dat u binnen 14 dagen met uw huidige nummer kunt bellen via Ortel Mobile. Tenzij uzelf aangeeft dat de overzetting van uw telefoonnummer op een specifieke, latere datum moet plaatsvinden.

Was dit antwoord nuttig?

- Uw huidige mobiele nummer mag niet afgesloten of geblokkeerd zijn
- De NAW gegevens (persoonsgegevens) van uw huidige contract moeten overeenkomen met de gegevens die u bij het nummerbehoud aanvragen invoert.
- Bij abonnement is nummerbehoud mogelijk vanaf twee maanden voor de afloopdatum van uw huidige contract. Mocht er een opzegtermijn gelden voor uw huidige abonnement, kan het nummer pas na het beëindigen van uw huidige abonnement worden overgezet naar Ortel Mobile. Wanneer u een abonnement heeft bij uw huidige provider en het abonnement is nog niet verlopen, zal uw huidige provider u wellicht een afkoopsom in rekening brengen.

Was dit antwoord nuttig?

Contact en aanvraag formulieren