Klantenservice

Veelgestelde vragen

Plaats de SIM kaart in uw mobiele telefoon en zet de telefoon aan (raadpleeg de handleiding van uw mobiele telefoon voor instructies indien nodig).

Wanneer u uw mobiele telefoon heeft aangezet, wordt u gevraagd uw PIN code in te toetsen. Deze is standaard ingesteld op 0 0 0 0. Na het invoeren van uw PIN code, kunt u direct bellen, SMS-en en gebeld worden. Om zelf te bellen en te internetten moet u eerst opwaarderen. Dat kan gemakkelijk via de website of met een opwaardeerkaart bij een winkel bij u in de buurt. 

Indien uw mobiele telefoon het bericht "SIM geweigerd" aangeeft, is uw telefoon waarschijnlijk uitgerust met een SIM lock. Kijk op Wat is een SIM lock en hoe kan ik deze verwijderen? voor het oplossen van dit probleem.

Was dit antwoord nuttig?

De SIM kaart is beveiligd met een PIN code van 4 cijfers. Deze wordt standaard ingesteld op 0 0 0 0, wel wordt u geadviseerd om deze te wijzigen.
Indien u uw PIN code drie keer onjuist intoetst, wordt de SIM kaart automatisch geblokkeerd.

U kunt dan met uw PUK-code (te vinden op het pasje waar de SIM-kaart er uit is gehaald) uw PIN-code herstellen.

Was dit antwoord nuttig?

Wij raden u aan een persoonlijke PIN code in te voeren om uw SIM kaart te beveiligen tegen misbruik. U kunt uw eigen PIN code als volgt instellen:

Stap 1. Druk op **04# gevolgd door de huidige PIN code. Deze is standaard ingesteld op 0000.

Stap 2. Druk op *, voer uw nieuwe PIN code in, druk op * en voer uw nieuwe PIN code opnieuw in.

Stap 3. Druk op de # toets om te bevestigen. Uw nieuwe PIN code is nu ingesteld.

Was dit antwoord nuttig?

Als u een melding krijgt met "SIM registratie mislukt" of "Registratie Sim-kaart mislukt" kan dit 2 redenen hebben:

- Uw SIM-kaart is geblokkeerd omdat u niet op tijd heeft opgewaardeerd. Bij Ortel Mobile is uw beltegoed 6 maanden geldig. Voor meer info kijk op: Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

- U heeft een verlopen SIM-kaart gekocht/gekregen. Op al onze SIM-kaarten staat een verloopdatum, de SIM-kaart dient voor deze datum geactiveerd te worden.

Indien u een SIM-kaart heeft gekocht die over deverloopdatum is kunt u deze terugbrengen naar de winkel waar u deze gekocht heeft. De winkelier maakt dan een melding bij Ortel Mobile dat hij/zij verlopen SIM-kaarten in bezit heeft.

Was dit antwoord nuttig?

Uw PUK code wordt vermeld op het pasje waar de SIM-kaart er uit is gehaald. Gooi dit pasje niet weg, maar bewaar het op een veilige plaats.

U heeft de PUK code nodig om een geblokkeerde SIM kaart te ontgrendelen en/of als u de verkeerde PIN code drie keer heeft ingetoetst.

Was dit antwoord nuttig?

Indien u uw PUK code kwijt bent, is het mogelijk deze op te vragen. U kunt op de deze pagina online uw PUK-code opvragen. Zodra wij uw formulier compleet ingevuld hebben ontvangen, sturen wij uw PUK code binnen 3 werkdagen naar u toe. Indien het toch niet lukt om deze online op te vragen kunt u onze klantenservice bellen op het volgende nummer: 0900-1612000 (lokaal tarief).

Was dit antwoord nuttig?

Indien u uw SIM-kaart kwijt bent of als deze defect is, is het mogelijk om een vervangende SIM-kaart aan te vragen. Uw huidige telefoonnummer en resterende tegoed wordt dan overgezet op de nieuwe SIM-kaart. U kunt op deze pagina online een vervangende SIM-kaart aanvragen. Zodra wij uw formulier compleet ingevuld hebben ontvangen, sturen wij uw nieuwe SIM-kaart binnen 5 werkdagen naar u toe.


Was dit antwoord nuttig?

De Ortel 3-in-1 simkaart is een standaard-, micro- en nano-simkaart in één. Afhankelijk van uw type toestel, kunt u het juiste formaat voorzichtig uitdrukken. Deze combi simkaart is op twee manieren te gebruiken: Afhankelijk van de type toestel dient men te weten welke type simkaart in het toestel geplaatst moet worden (raadpleeg hiervoor de gebruikershandleiding van uw telefoon).
 •  Als standaard, normale simkaart (ook wel mini of PlugIn genoemd)
 •  Als micro simkaart.
 
Op de volgende pagina kunt u een vervangende simkaart aanvragen. deze bestaat altijd uit een standaard, micro en nano simkaart:
Vervangende simkaart

Toestellen met een micro Sim

  • Alle Nokia Lumia toestellen
  • Samsung Galaxy S3 t/m S5 (inclusief alle mini varianten)
  • Samsung Galaxy Mega
  • Samsung Galaxy Note 2 en 3
  • Alle Samsung Galaxy tablets
  • Blackberry Z10, Q10 en Z30
  • HTC One (Max, S, V, X, Mini)
  • HTC Desire (500, 6001)
  • Sony Xperia (M, V, SP, Z, Z1, Z Ultra)
  • Alle Sony Xperia tablets
  • iPhone 4 en 4S
  • iPad 2 en 3
Was dit antwoord nuttig?

De nano simkaart is een nieuwe simkaart, die op dit moment door de nieuwe generatie iPhone modellen, Samsung Galaxy S7 en S8, LG G6, etc. gebruikt wordt. 

De nano simkaart is technisch 100% identiek aan zijn voorgangers (standaard simkaart en micro simkaart), het verschil zit echter in het in het formaat  Bij Ortel krijgt u gratis een standaard, micro en nano simkaart in één. 

Nano toestellen
Samsung Galaxy S6 (Edge)
Samsung Galaxy Alpha
Samsung Galaxy S7 (Edge)
Samsung Galaxy S8 (Edge)

Samsung Galaxy S9

Apple iPhone 5
Apple iPhone 5S
Apple iPhone 6
Apple iPhone 6+
Apple iPhone 7
Apple iPhone 8
Apple iPhone X
Apple iPad Air
Apple iPad Air 2

HTC Desire 610
HTC Desire 816
HTC One Mini 2
HTC One M8
HTC One M9

HTC 10

Was dit antwoord nuttig?

Er kan een SIM lock op uw telefoon zitten. Dit digitale slot zorgt ervoor dat u niet kunt bellen met uw prepaid SIM kaart.

Om te weten of uw telefoon een SIM lock heeft, plaatst u de SIM kaart in uw mobiele telefoon. Als u (nadat u de telefoon aangezet heeft en de PIN code ingevoerd) de melding 'SIM geweigerd' ziet, is uw telefoon waarschijnlijk SIM locked.

Uw vorige provider kan dit gemakkelijk voor u verwijderen. Als uw telefoon ouder is dan een jaar, is deze service gratis. Als u de telefoon korter dan een jaar heeft, raadpleeg dan uw vorige provider over de kosten voor het verwijderen van de SIM lock. Uw SIM lock kan alleen worden verwijderd door uw vorige provider.

Was dit antwoord nuttig?

Contact en aanvraag formulieren