Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mijn beltegoed controleren?
Om uw beltegoed te checken heeft u twee opties:
- Bel 1 2 4 4 (gratis) en volg de instructies. Kies voor optie 1 in het menu. Na een paar seconden hoort u hoeveel beltegoed u heeft.
- Bel * 1 0 1 # (gratis) en in een paar seconden ontvangt u een SMS boodschap met het resterende beltegoed.
Hoe controleer ik de geldigheid van mijn beltegoed?
U kunt op 2 manieren de geldigheid van uw beltegoed controleren:
1. Bel gratis naar 1 2 4 4. Kies voor optie 1 in het menu. Na een paar seconden hoort u hoeveel beltegoed u heeft en tot wanneer deze geldig is.
2. Bel * 1 0 1 # (gratis) en in een paar seconden ontvangt u een SMS boodschap met het resterende beltegoed en tot wanneer deze geldig is.
Hoe lang blijft mijn simkaart actief?
De prepaid-aansluiting vervalt als gedurende 6 maanden er geen opwaardering wordt gedaan op de simkaart. Wordt er in de 7de maand ook geen opwaardering gedaan, dan wordt het nummer afgesloten. Zorg ervoor dat uw beltegoed binnen 6 maanden wordt aangevuld.
Hoe lang is mijn beltegoed geldig?
Bij Ortel is uw beltegoed altijd 6 maanden geldig. Binnen deze 6 maanden kunt u bellen en gebeld worden.
Als u binnen deze tijd niet minimaal 1 keer opwaardeert, wordt uw SIM kaart na 6 maanden geblokkeerd. Vanaf dat moment kunt u gedurende 1 maand nog wel gebeld worden en gebruik maken van gratis diensten, noodnummers en de gratis opwaardeerdienst 1 2 4 4.
In de 6e maand heeft u dus nog de mogelijkheid om op te waarderen. Doet u dit binnen deze maand, dan gaat uw nieuwe periode van 6 maanden weer van start en kunt u gewoon bellen.
Als u geen opwaardering heeft gedaan na de totale periode van 6 maanden verliest u uw mobiele nummer en ook het eventueel resterende beltegoed. Ook zal het niet meer mogelijk zijn om nummerbehoud voor dit nummer aan te vragen.
Hoe lang en wanneer is mijn bonustegoed geldig?
Bij Ortel mobile is uw beltegoed altijd 6 maanden geldig. Het bonustegoed is niet geldig wanneer:
*U belt vanuit het land buiten de EU.
*U belt met 0900 en servicenummers.
*U databundel aankopen doet. Dit zal niet gaan vanuit uw bonustegoed.
Waar kan ik opwaardeerkaarten kopen?
U kunt opwaardeerkaarten en e-vouchers gemakkelijk en snel online kopen of bij een van de vele verkooppunten zoals benzine stations, supermarkten en telecom winkels.
Ik zit in de laatste maand maar kan niet opwaarderen
Bij Ortel is uw beltegoed 6 maanden geldig. Na deze 6 maanden kunt u gedurende 1 maand nog wel gebeld worden, maar niet meer opwaarderen. Zorgt u er daarom voor dat u binnen 6 maanden uw beltegoed opwaardeert, anders vervalt uw Ortel telefoonnummer.
Opwaarderen gaan zeer eenvoudig. U belt 1 2 4 4. U dient dit bandje helemaal af te luisteren, aan het einde wordt u automatisch doorgeschakeld naar het opwaardeersysteem. Druk daarna op 9 om op te waarderen of u waardeer eenvoudig online op.
Hoe kan ik opwaarderen?
U kunt op 2 manieren uw beltegoed opwaarderen:
1. Online via www.ortel.nl
Ga naar de volgende pagina "Online opwaarderen" en voer uw telefoonnummer in, kies vervolgens uw betaalwijze. Na betaling krijgt u binnen enkele seconden een SMS bericht met de bevestiging, uw beltegoed is dan bijgeschreven. Deze pagina is volledig beveiligd om veilig betalen te garanderen. Uw opwaardering kan vervolgens niet geannuleerd worden.
2. Via een opwaardeerkaart of e-voucher.
Op uw opwaardeerkaart of e-voucher treft u uw opwaardeercode aan.
Bel gratis naar 1 2 4 4 en kies voor optie 9 in het menu.
Toets uw opwaardeercode in en sluit af met #.
Uw beltegoed is dan opgewaardeerd. E-vouchers zijn onder andere verkrijgbaar bij; supermarkten (Jumbo, Bas, C1000, Albert Heijn etc.); benzinestations (Texaco, Shell etc.) Kruidvat, Mediamarkt, tabakswinkels (CIGO, Primera, etc.) Klik hier voor een verkoop adres bij u in de buurt.
Om vanuit buitenland op te waarderen klik hier
Wat kan ik doen als ik geen beltegoed meer heb?
Als u helemaal geen beltegoed meer op uw SIM kaart heeft staan, dan kunt u zelf niet meer bellen of SMS berichten versturen. U kunt nog wel gebeld worden en SMS berichten ontvangen en gebruik maken van gratis diensten, noodnummers en de gratis opwaardeerdienst 1 2 4 4.
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij online opwaarderen?
U kunt in de beveiligde gedeelte van onze website betalen met:
- iDEAL
- Creditcard (Visa/Mastercard)
Let op! Het is niet mogelijk om te betalen met Amerikaanse Creditcards.
Ik heb online opgewaardeerd maar mijn beltegoed is niet bijgeschreven?
Het kan wel eens voorkomen dat door de drukte uw opwaardering niet direct kan plaatsvinden. Wij verzoeken hier dan uw geduld, het kan dan iets langer duren dan gewend. Indien u na een uur nóg geen beltegoed heeft gekregen, neem dan contact via het contactformulier of op met onze helpdesk via 0900-1612 000 (lokaal tarief, zonder extra servicenummer kosten).
Wat is een e-voucher?
Een e-voucher is een elektronisch gegenereerde opwaarderbon met een unieke opwaardeercode. E-vouchers zijn bij benzinestations en supermarkten. Om ze te gebruiken, volgt u gewoon de instructies van de normale opwaardeerkaarten. Sinds mei 2014 hebben de opwaardeercodes op de e-vouchers 16 cijfers. Er zijn ook nog oudere kaarten met 15 cijfers. Deze kunt u ook gewoon gebruiken.
Opwaardeercode
Sinds mei 2014 hebben de Ortel e-vouchers en opwaardeerkaarten een opwaardeercode bestaande uit 16 cijfers. U kunt met uw huidige simkaart opwaarderen via deze 16 cijfers. Daarnaast zijn er oudere e-vouchers en opwaardeerkaarten in omloop. Deze bevatten nog een 15 cijferige opwaardeercode. Ook deze opwaardeerkaarten en e-vouchers met 15 cijfers kunt u nog gebruiken.
Contact en aanvraag formulieren

E-mail onze klantenservice

SIM gestolen of verloren

PUK code kwijt
